Televize Prima chce od března příštího roku zabránit v IPTV sítích přetáčet reklamy na svých kanálech

21. říjen 2021

Společnost FTV Prima chce od příštího roku, konkrétně od 1. března 2022, zabránit přetáčení reklam na svých televizních kanálech u pořadů se zpětným zhlédnutím v placených IPTV službách. Zástupcům médií to na dnešním setkání řekl komerční ředitel Vladimír Pořízek. Prima tímto krokem reaguje na rostoucí popularitu této digitální platformy, kde nechce přicházet o příjmy od inzerentů.

„Jsou dvě řešení. Jedno řešení bude přes tzv. API, kdy budeme operátorům poskytovat formou značek informace o tom, že v daném čase se vysílá tento pořad, toto je reklama, toto je upoutávka. Na základě dohody, kterou by operátoři měli uzavřít, budou moci využít i toho, že v určitém momentu bude možné reklamu přeskočit,“ uvedl pro portál Digitální rádio Vladimír Pořízek, komerční ředitel FTV Prima. Pořízek téma otevřel jako součást obchodní politiky příštího roku.

Čtěte také

Dané řešení je možné pouze u IPTV operátorů, kde je technologicky k dispozici oboustraná komunikace, tedy jak směrem k divákovi tak i od něj. Druhou možností je vkládání značek přímo jako součást vysílání. „Pro diváka to bude znamenat, že bude přesně vědět, kde daný pořad začíná. Dnes se diváci orientují podle EPG. Pokud se někdo v budoucnu rozhodne podívat na pořad v odložené sledovanosti, začne přesně na začátku,“ upřesnil komerční ředitel FTV Prima.

FTV Prima chce do budoucna s technologií IPTV dále pracovat, nicméně v první fázi je třeba právě zabránit přetáčení reklam. V další fázi, pokud to bude u operátora technicky možné, připadá v úvahu nahrazení vysílané reklamy reklamou onlinovou, v praxi by tak každý z diváků viděl jinou. V úvahu připadá i třetí možnost, že by se reklama za příplatek nezobrazovala vůbec. „Tím, že diváci přetáčí reklamy jsme přepočtem na peníze přišli loni asi o dvě stě milionů korun,“ oznámil Pořízek.

autor: lukpo
Spustit audio

Související