Virtuální světy Jamese Colea, epizoda 3: Simulátory

Simulátory mě vlastně nikdy nebavily. Kromě nezbytné aféry s The Sims jsem se nikdy žádným moc nezabýval. I když, jak se to vezme. GTA je simulátor života člověka, který se nebojí zklamávat své rodiče. Death Stranding je simulátor života člověka trpícího neduhy středního ucha. Bioshock je simulátor člověka trpícího averzí k rezavým trubkám. Metal Gear je simulátor randění s Hideo Kojimou. Prey je simulátor hrnku, Dishonored zase simulátor moru a tak dál.

Hosty nového dílu Virtuálních světů byli Ondřej Duffek a Ondřej Matějka – vývojáři ze SCS Software, tedy tvůrci simulátorů skutečných, konkrétně simulátorů řízení nákladních aut. Musím se přiznat, že mě překvapilo, do jak zásadních detailů investují tvůrci čas, aby prostředkovali svým hráčům jedinečný zážitek. Ti se pak SCS Software odměňují nehynoucí loajalitou, jednou z nejméně toxických online komunit a samozřejmě stovkami a tisíci hodin strávenými na silnici.

Proč mají simulátory kamioňáckého života takový úspěch a proč jsou v nich dobří zrovna čeští vývojáři? Poslechněte si nový díl podcastu Virtuální světy Jamese Colea.

SCS Software je český herní vývojář založený v polovině 90. let. Společnost vyvíjí herní série 18 Wheels of Steel, Hunting Unlimited, American Truck Simulator a Euro Truck Simulator a také jednotlivé hry, například Bus Driver, Trucks & Trailers a Scania Truck Driving Simulator. Jejich nejnovější DLC vyšlo na začátku prosince a jmenuje se Road to the Black Sea.

autor: James Cole
Spustit audio

Související